A Nemzetközi E-sport Szövetség 2023 december utolsó hetében nevezte meg a 2024-es világbajnokság hivatalos versenyjátékait, valamint előzetes menetrendjét. A nemzetközi szövetség 2024-es világbajnoksága Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban kerül megrendezésre november 11-19. között.
A hivatalos versenyjátékok listájában a korábbi évektől eltérően nem kapott helyet a TEKKEN széria legfrissebb epizódja, a versenyszámot nem helyettesítették más játékkal. A nemzetközi szövetség a kiesett versenyszám ellensúlyozására megemelte a világbajnokságra kijutó női Counter-Strike 2 csapatok létszámát.
A nemzeti szövetségek válogató versenyek (kvalifikációs, selejtező versenyek) vagy szakmai kiválasztás alapján határozhatják meg a válogatott játékosokat és csapatokat minden hivatalos versenyjátékban.
A tagszövetségek szakmai kijelölés útján is összeállíthatják a nemzeti válogatottjukat, amennyiben a kijelölt játékosok vagy csapatok bizonyíthatóan az ország legjobbjai és/vagy bizonyíthatóan profi játékosoknak minősülnek. A szakmai kijelöléssel összeállított válogatottak számára is kötelező versenyhelyzetet teremteni promóciós mérkőzések, kupák vagy az IESF tagországok közötti felkészülési mérkőzések szervezésével.
A felkészülési mérkőzések esetében legalább három különböző ország nemzeti válogatottjával szükséges élőben közvetített összecsapásokat szervezni még a regionális kvalifikációkat megelőzően.
A Nemzetközi E-sport Szövetség versenyrendszerében négy régió került meghatározásra, melyek az alábbiak: Európa, Ázsia & Óceánia, Afrika, Amerika (Észak-Amerika, Közép-Amerika, Latin-Amerika és Karibi-térség összevonva). Mindegyik régió meghatározott számú játékost és csapatot delegálhat a 2024-es világbajnokságra a regionális selejtezők rendszerén keresztül.
A szaúd-arábiai világbajnokságon a regionális selejtezőkről továbbjutott válogatott játékosok és csapatok vehetnek részt.
A magyar szövetség nemzeti válogatóversenyt hirdetett a válogatott keret tagjainak meghatározására. A kombinált (online és offline) formátumban megrendezett válogatóverseny első három helyezett csapatának játékosai automatikusan a Dota 2 válogatott bő keretének játékosai lettek. A keretben résztvevő játékosok, miután a későbbi szakmai értékelés során beválogatásra kerültek a szűk keretbe, a HUNESZ nevezési és részvételi jogot biztosított a 2024. július 6-25. között megrendezett, 16th IESF World Esports Championships világbajnokság online európai regionális selejtezőjére. Az európai regionális selejtezőn keresztül lehetett világbajnoki kvótát szerezni a rijádi világbajnokságra.
A válogatóverseny keretében összesen két darab online, nyílt kvalifikációs verseny került megrendezésre, melyre létszámkorlátozás nélkül nevezhettek a nevezési feltételeknek megfelelő csapatok. Minden csapatnak két lehetősége volt arra, hogy megszerezze a továbbjutást érő helyezések valamelyikét. Az online válogató versenyekről összesen három csapat jutott tovább a válogatóverseny budapesti döntőjébe. A helyszíni döntőn a kiemelésszempontjából nagyobb előnyben részesül az a csapat, aki a legkorábban (tehát az első) megrendezett nyílt válogatóról jutott tovább. A válogatóversenyek az alábbi dátumokon kerültek megrendezésre.
A zárt nemzeti döntő összesen két, a nyílt válogatóversenyből továbbjutott csapat részvételével zajlott 2024. április 7-én a budapesti Gamerlandben. A nyílt válogatóverseny harmadik továbbjutója (Spirit Gaming) nem tudott megjelenni a helyszíni döntőn.
A zárt nemzeti döntő eredetileg három résztvevő csapat részvételével került volna megrendezésre, azonban a visszalépés miatt mindössze két összeállítás,a Team Ízléstelen és a WestSide (strikers) döntött a magyar válogatott keretéről. A megjelent csapatok két darab, BO3 formátumú mérkőzést játszottak egymással offline környezetben. Mindkét mérkőzésen a WestSide (strikers) ötöse győzedelmeskedett, így a HUNESZ az nyílt válogatóversenyek, illetve a zárt döntőn született eredmények alapján a WestSide (strikers) csapatának játékosait nevezte meg a 2024-es szezon magyar Dota 2 válogatott keretének.
Eredmények:
Felállások:
Mivel a magyar Dota 2 válogatóversenyen a résztvevő csapatok száma a visszalépés miatt nem felelt meg az IESF által támasztott előírásnak, ezért a válogatott keretnek felkészülési mérkőzéseket kellett játszania, hogy indulhasson az európai regionális selejtezőn. A három előírt felkészülési mérkőzés helyett a válogatott csak két mérkőzést játszott le, miután a magyar Dota 2 válogatót a HUNESZ kérésére az IESF beleszámította a felkészülési mérkőzések közé.
Eredmények:
A világbajnokságra direkt meghívást kapnak az előző évi világbajnokság győztes nemzetei minden hivatalos versenyjátékban, továbbá a rendező ország játékosai és csapatai. A meghívott országok esetében az előző évi teljesítmény alapján kiosztott vb-kvóta nem számít bele az adott régióban megszerezhető vb-kvóták teljes számába. Ennek megfelelően az alábbi Dota 2 válogatottaknak nem kellett az európai regionális selejtezőn kiharcolniuk a részvételt a világbajnokság döntős mezőnyében:
Európa összesen 5 darab kvótával rendelkezett a világbajnokságon, azaz 24 nemzeti válogatottból a hét legeredményesebb kvalifikálta magát a rijádi világbajnokságra.
Régiós kvóták (összesen 16 darab):
Az európai regionális kvalifikáción összesen 24 ország Dota 2 válogatottja vesz részt.
Csoportmérkőzések
Rájátszás